Jezus houdt van hiërarchie


Toen Jezus Kafarnaüm binnenging, kwam een Romeins officier naar hem toe die zijn hulp inriep: “Heer, mijn bediende ligt thuis ziek op bed. Hij is verlamd en lijdt vreselijke pijn.” Jezus antwoordde hem: “Ik ga mee en ik zal hem genezen.” Maar de officier zei: “Heer, wie ben ik dat u bij me thuis wilt komen? U hoeft maar een enkel woord te zeggen en mijn bediende wordt beter. Want ik sta wel onder bevel van anderen, maar ik heb ook zelf soldaten onder mij. Zo zeg ik tegen de een: Ga en hij gaat, en tegen een ander: Kom, en hij komt, en tegen mijn knecht: Doe dit, en hij doet het.”

Jezus was verbaasd over wat hij hoorde en zei tegen de mensen die hem volgden: “Ik verzeker u: in Israël ben ik iemand met zo'n groot geloof nog niet tegengekomen. Ja, uit het oosten en het westen zullen velen komen en aan tafel gaan met Abraham, Isaak en Jakob in het hemelse koninkrijk. Maar zij die in het koninkrijk thuishoren, worden eruit gegooid, de duisternis in. Daar zullen ze huilen en knarsetanden.”

En tegen de officier zei Jezus: “Ga naar huis; moge het gebeuren, omdat u gelooft.” En op datzelfde moment werd de bediende beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten