“We kookten dus mijn zoon en aten hem op”


Op een dag, toen de koning de stadsmuur inspecteerde, riep een vrouw hem toe: “Help me alstublieft, majesteit!” “Als de Heer u niet helpt, hoe kan ik u dan helpen?” antwoordde hij. “Met graan soms, of met wijn? Maar vertel mij wat er aan de hand is.” En zij zei: “Deze vrouw hier stelde voor mijn zoon op te eten en de volgende dag haar zoon. We kookten dus mijn zoon en aten hem op. Maar toen ik de volgende dag vroeg nu haar zoon op te eten, bleek dat ze hem had verstopt.”

Toen de koning dat hoorde, scheurde hij van ontzetting zijn kleren. Zo ontdekte het volk tijdens die inspectietocht van de koning dat hij op zijn blote lijf een boetekleed droeg. Bij die gelegenheid zwoer de koning: “God mag mij zwaar straffen, als Elisa, de zoon van Safat, niet vandaag nog wordt onthoofd!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten